خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

اندکی دیگر تحمّل کن مرا تا مُردنم چیزی نمانده !

 

اندکی دیگر تحمّل کن مرا تا مُردنم چیزی نمانده


در قفای سینه ی ما هم بجز چاقوی نوک تیزی نمانده



نقش می بندد میانِ آرزوهای محالم ، صورتِ تو


دست ها می لرزدانگاری، که دست گرم و تبخیزی نمانده



معترف هستم دلِ بی صاحبِ من شب به شب مست از تو بوده


من خرابت گشته ام ، دیگر ازین میخانه جز میزی نمانده



آفتابِ مهربانی را بیاور بر لبِ ایوان این دل


تیغ مژگانت بزن بر تار ما ، نای دل انگیزی نمانده


در خیالم ناخدای عشق باش و دست هایم را بگیر


مرهمی بر زخمِ ما کن چون برایم جانِ لبریزی نمانده

...



با خیالت کوچه های بی کسی را تا سحر طی کرده این دل


انتهای کوچه ی ما باش ... گو تا انتها چیزی نمانده !



حال غریبی است !


 دیوانه می کند


 هوای بغض کرده ام ... ،


 ساحلی غریب می رسی


 من ... 


 دریائی منتظر !


حسرت !


  دست هایم سبز می شود

 

  وقتی گل واژه هایت

 

  چکه ای نگاه 


  قرض دهد ! 

 

بهشت نمی روم !

  تصویر ساز بهشت 

 

  تقلب کرد

 

  دیوارش را خشت طلا ... ،

 

  بوی تنت را به من فروخت ! 

بی پرده !

  واژه عور  میشود

 

 می پوشانم  ...

 

    

   لابلای هرم نفس هایش

 

  بی پرده   

 

  صدایت می زند ! 

 

 

درد !

 

 

درد عشق  ، 

 

واژه ی نیم بندیست  

 

از تعبیر ناخودآگاه ترین حس خودخواه ام  

 

وقتی دچار شدی ، 

 

داستانم را دوباره بخوان ! 

لیلی ، لیلی است !

 

 

 

   هیس ...

 

   کسی زیر این سنگ خوابیده .

 

   فریاد هم کنی  

 

   لیلی ، لیلی ست ... 

 

   مجنون ،  .... تنها  !  

این نیز بگذرد !

 

 

 

  امروز بارانی تر از قبل نیست 

 

  ریشه هایم قدم می زنند   

 

  بر پیشانی ی سرنوشت !  

 

اتفاق !

   

 

   اتفاقی نیست 

 

  این که من و تو تنها می شویم  

 

  گاهی وقتها 

 

  خدا هم  

 

  از سوراخ کلید نگاه می کند !  

چشمهای شرجی !

 

 

 

  شرجی تر از همیشه

 

 وقتی  آفتابگردان روی سینه ات    

 

  قدر یک کاسه اشک  

 

  دهان باز کرد ،   

 

  ابرها را روانه کن ؛

 

  من  به اندازه تمام  غصه هایت  

 

  در کوله  ...  

 

  باران دارم !