خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

آرام ِ خیال !

   

 

 

    قلبم گواهی می دهد بر تن کُنَد عشقم جنون
    دل از صدائی می جَهَد با ضربه ای بر این کُلون  

 

    رویایِ من گوئی که با فرهاد همپا گشته است
    می گُستَرَد قالیچه ای از قصرِ او تا بیستون 

 

    آن پیشتر - شیرینِ من - با ناز ، دل را قفل کرد
    با فکرِ آزادی شمُردَم ، روزها را تا کنون 

 

    روزی که دل بیدار شد از خوابِ غفلت - ناگهان
    در سجده شد تا با دعا گردد طلسمش واژگون 

 

     درمان خود آغاز کرد زندان دل را باز کرد
    چون اشکِ گُل بر خاک شد تا ریشه اش گردد فُزون

 

 

    عاشق شدم در دَم به دیدارش چو ماهی ها به آب
    گفتم که زیبا* خوانمت ، سرنا زنم یا اَرغَنون**

 

 

    چون ماهِ چشمش - خیره شد - بر چشمِ من ، با صد فسون
    آئینه ام برقی بزد ، آرام شد قلبم کنون !

 

 

    *زیبا :  (در اینجا استعاره از خداوند جلّ وعلا است)

 

    ** 

     اَرغَنون :
     سازی است مخصوص مسیحیان که در کلیساها نوازند
                                          ( لغتنامه دهخدا )

نظرات 5 + ارسال نظر
سحر یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 ب.ظ http://dayzad.blogsky.com/

سلام با پست جدید در خدمتیم

دلارام سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:55 ب.ظ

بسیار زیبا و هوشمندانه

سلام مرا هم به زیبا برسان

اردشیر بابکان سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ http://avestaariyo2.blogfa.com

درود بر شما دوست عزیز
من در وبلاگم مطلب کوتاهی درباره قانون اشا (یکی از اصول دین زرتشت) نوشتم لطفا" اگر مایل هستید آن مطلب را بخوانید و دیدگاهتان را بیان کنید
با تشکر از شما دوست عزیز[گل]

حامی پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:10 ب.ظ

نمیدونم چرا دیگه نیستی....!!!! اما واقعا وقتی نیستی دلم میگیره...!!
یادت نره دوست خوبم: تو راهمیشه من چشم در راهم...آهنگی که گذاشتی خیلی به حال و هوای وبت میخوره...

سلام
زنده باشی
هستم .. اما شاید به نظر دوستان کمی کمرنگ شدم
اگه ممکنه آدرست رو بذار دوباره برام

حامی جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:02 ب.ظ http://hami20.blogfa.com

دوست گلم همین که دیدم هستی کافیه...اصراری نیست برای حضورت تو وبم..و البته اجباری..ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد