خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

حاشا نکن !

 

 

 

     حاشا می کند
     

    چشمهای رسوا گرم ،

    

    شهادتِ ردپائی شرجی ،

   

    گو شه ی آستین عاشقانه ها ،

  

    ... و دادگاهِ  بی منطق ات ،

 

     مرا تبعید می کند

 

     به جزیره ی خاطرات !


      مهدی جابری 

 

     پ . ن :


      کاش خدا


      قبل از نفس کشیدن


      دوست داشتن 


      یادت می داد !

 

فصلُ الخطابِ قصه ی لب های غمگینِ منی !

 
   

   فصلُ الخطابِ قصه ی لب های غمگینِ منی
    پایانِ گُنگِ بوسه ی تب دارُ سنگینِ منی

   جغرافیای چشمهایت می شود مقصودِ ما
   گاهی نگاهی کن مرا ... درمان ُو تسکینِ منی

   مغلوبِ دستانِ تو شد پیراهنِ فرهادِ دل !
   عریانُ بی پروا که چون ... در خواب شیرینِ منی

   امشب بیا مستم بکن با چشم های نازِ خود
  درویش خوان ، می گویمت : همکیش و ُ آئینِ منی

   مردانه می گریم برایت تا تو را رسوا کنم 
   با خنده می گوئی مرا ... : 
   معشوقِ دیرین منی

    روزی زُلالی می چکد از چشمهای خیسِ دل
    روزی که می بینم تو را مشغولِ تلقینِ منی !




در خواب من 

جغرافیائی بود 

لب ها را به دست آدمها 

دوخته

نان روغنی در دست های رنگارنگی بود

کیسه کیسه دروغ جای نان می فروخت

و شب ها در حمام خون 

غسل میت


در خواب من

دستگیره محبت را باتوم ها شکسته

دیوار حاشا بلند

و خانه ی بی وجدان ها

از چشم مادران داغ دار نم کشیده بود


در خواب من

خیابان گناه های کبیره

زوج و فرد شده بود 

و فقط بچه های بعضی ها

مجوز تردد داشتند


خواب و بیدار

در این اندیشه ام

بیدار شدن بدتراست یا خواب های من  ؟! 


مهدی جابری

مهرماه 1401