خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

مناجاتی کوتاه در آخرین روزهای سال 90 !


نگاهی کن به دستانم که در چشمان مستت

به انگشتش گرفته غبغب نرم دو دستت


برای لحظه های تا ابد ماندن کنارت 

تنش تب دارد و خیس از همآغوشی ی شستت

  

درین فکرم کدامین روز دیدم صورتت را ؟

جوابم را نوشتی با قلم ، روز الستت !

 

.... که در آن روز من بودم ، تو و قالو بلائی

چراغی ساختم از آن برای پای خسته ات


و حالا نیتی کن دستهایت را بگیرم

رها کن حرف های دشمنِ مزدورِ پستت


... 


خدایا سال نو در پیش و من غرق گناهم 

که هستم نیست شد در پای هست ات 

 

دلم می خواهد امشب پرکنی دستان ما را

اجابت کن دعایم را به چشم حق پرستت !






   حرف آخر را هم تو بزن


   واژه ها 


   کم آوردند

   

   از ضرب دست تو   !


قصه سنگ صبور !



   شب است و خانه ای پیدا


  میان خانه ی صدها ستاره


  چراغ از عشق پر نور و 


  قلم در دست های ما دوباره


  ...


  در این هنگام


  دیدم عاشقی


  از دور می آمد ...


  و نجوا کرد


  تاریکست !


  دنبال  (دل) ام  


  در زیر باران 


  از حواسم


  رفته انگاری ...


  تو ای بالا نشینِ هر شبـم


  آیا خبر داری ؟


  و دامان عروسش را گرفت اما


  دریغ از واژه ای چون آه  !




  از چشمش


  نگینی روی خاک  افتاد .




  سنگی گفت :


  آدم ...


  واژه ی سرباز ! را تقسیم کن با زیر دستانت


  به اسم خویش


  او را بندِ دل


  خواهم نمود ... 


 


  لب باز کرد و گفت :


  در خوابم


  دلم را


  بی هوا  


  از رد پای چشم هائی ... خیس ...  می بینم !


  ترک  برداشته  احساس  .


  لرزش های پی در پی 


از امواج ِ دلِ دریائی اش


  اما درونم 


  نقطه ای انگار می سوزد.


  بگو تعبیر می دانی ؟!




  سکوتی محض ، آمد 


  جاگرفت مابین تندیس و نگاهش


  رفت ...


  تنها

  درعبور و پرسش و تکرار ...




  اما دورترها


  هیچ کس دیگر نمی دانست


  غوقائیست


  هرشب


  در دلِ سنگِ صبــور ما    !


 ( مهدی جابری )





   همراهِ جدید تو ام


  خاموش کردنم را نمی دانی


  کلید عاشقانه هایم


  گوشه ی چشم تو است  !




  پیش فروشم کرد


  در بی حواسی ام ...


  حلال مشکلاتش


  دلم نبود ...


  دردِ دلم بود !



 

 

  پژواک انتظار


  لب را دوخت

 

  باحرفی گلوبند

 

 که بارانی در کار نیست  .


  اما من 

 

 به رد پای ابر عاطفه ات


  چشم  را دوختم ... !


  

   

 


   در قاب عکس خیالم 


  دستنوشته ایست

 

  مثل ساعتی تنها ... 

 

  که پای آن خواب رفته


  ...


   بیا و غبارش را بگیر


   یا با تصویرش کنار بیا  !