خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

خاک سرخ

اشعار و متون ادبی به قلم مهدی جابری

اسیر !

  

  

   رفتی و از عطرِ دست هایت فقیر شدم
   بی خواب شد چشمِ من به دستت اسیر شدم  

 

 

    دیگرتمنای من فقط بوسه های تو شد
   وقتی که مغلوب در تنی چون حریر شدم  

 

 

   مسموم ازشیشه ای و تریاکِ چشمِ تو شد
   از هرچه مشروب دل بریدم و سیر شدم  

 

 

   آخر رساندی مرا به کوهی بلندُ سرد
   ما را رها نمودی و گفتی که پیر شدم  

 

 

   در دسترس نیستی و دیگر محال شدی
   گفتی که راهی کهکشانی مُنیر شدم  

 

 

   گفتم که لب سوز شد نِگاهت به روی دلم
   از بس سراغم نیامده ای گوشه گیر شدم 

 

 

جدول تقطیع بیت اول در ادامه مطلب می باشد .

 
 

 -

-

u

-

-

u

-

u

-

-

u

-

u

u

-

رف

تی

و

از

عط

ر

دس

ت

ها

یت

ف

قی

ر

ش

دم

بی

خوا

ب

شد

چش

م

من

به

دس

تت

ا

سی

ر

ش

دم

نظرات 5 + ارسال نظر
سیما مهراذر دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ب.ظ http://simataraneh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
با ترانه ای به روزم و خوشحال میشم از حضورتون
سبز باشید

عاطی دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:34 ب.ظ



رفتن رسیدن است .
برای رسیدن راهی به جز رفتن نیست !

گل مریم دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ

یه شعر قشنگ دیگه
کهکشانی منیر... (منیر یعنی چی؟)

لغت عربی قمر به معنی ماه است که در قرآن به معنی منیر توصیف شده است و به معنای جسمی است که از خود نوری ساطع می کند و نشان دهنده این واقعیت است که در قرآن به روشنایی ماه،ناشی ازبازتابش نور خورشید،اشاره شده است:در آیه 5 سوره یونس و آیات 15و16 سوره نوح نیز به این مسئله اشاره شده است.

خاک سرخ سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ق.ظ http://www.khakesorkheman.blogsky.com

سلام
یکی از دوستان در پیام خصوصی نوشته بیت اول از نظر وزنی مشکل داره .

در تقطیع مصرع اول داریم

رفتی و از عطر دست هایت فقیر شدم
بی خواب شد چشم من به دستت اسیر شدم

رف / تی / و / از/ عط / ر / دس /ت /ها/ یت/ ف/
قی/ ر / ش /دم /
بی / خوا / ب / شد / چش / م / من / به / دس / تت / ا / سی / ر / ش / دم

اگر کسی از دوستان نظری داشته باشه باز ممنون میشم راهنمائی کنید .



شعر زلال سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:44 ب.ظ http://www.sherezolal101.blogfa.com



صدای « شعر زلال » از دانشگاه می آید.



این طالع بزرگ و افتخار آمیز را بر اهل ادب و معرفت تبریک گفته و بر سربلندی وطن عزیزمان ایران می بالیم.



با سلام و احترام بر خدمت شما زحمتکش عزیز عرصه ی ادب و هنر
و با سپاس بیکران آفریدگار دانا و توانا را که مهلتی مقرر فرمود تا مدام از کلام شیرینتان بنوشیم و مستفیض مرامتان باشیم.

با نقدی از خانم دکتر ثریّا حکیم آوا ( استاد دانشگاه کشور تاجیکستان ) در خصوص سبک زلال ( که مرزها را نرم نرمک در می نوردد)، به روز و منتظر نکته نظراتتان هستیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد